PERINGATAN SEMPENA MAULIDUR RASUL

Jika anda belum solat, silalah solat.

Jika anda solat tapi sekadar solat Jumaat atau tinggal-tinggalkan begitu, maka sila penuhkan lima waktu solat itu.

Jika anda solat, tetapi seringkali di akhir waktu, maka disegerakanlah.

Dan jika anda memang seorang yang taat dengan solat lima waktu, tetapi sekadar solat di rumah, maka lebih elok diperkemaskan solat dan sering berjemaah di masjid-masjid.

Thursday, April 30, 2009

NIKAH DAN KAHWIN

cerita menarik....2 hari lagi anak mak angkat aku yang tinggal kat kg bukit putera, setiu akan melangsungkan perkahwinan..umurnya sama baya dengan aku...hahaha..tak boleh belah..aku nih masih membujang!...hei..agaknya bila lah jodoh nak sampai....

erm...kisah sorang ustazah pulak...aku selalu la berurusan dengan beliau semasa aku pegang jawatan dalam mpp dulu...tup2 aku terima kad....ada sebulan lagi nih...namun jodoh beliau pon dan tiba...tapi awal bulan 6 nanti...adoimak...macam jelous jer!! bukan jelous dia nak kahwin, tapi bila la pulak masa aku agaknya!!?

dah berteman, bukan lagi sorang2, so hapy lah sikit...
tapi takpe, kejar cita2 dulu...biar ilmu penuh di dada..nanti dah cukup bersedia baru pasang impian berumah tangga/lagi mudah pakai lif...

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online