PERINGATAN SEMPENA MAULIDUR RASUL

Jika anda belum solat, silalah solat.

Jika anda solat tapi sekadar solat Jumaat atau tinggal-tinggalkan begitu, maka sila penuhkan lima waktu solat itu.

Jika anda solat, tetapi seringkali di akhir waktu, maka disegerakanlah.

Dan jika anda memang seorang yang taat dengan solat lima waktu, tetapi sekadar solat di rumah, maka lebih elok diperkemaskan solat dan sering berjemaah di masjid-masjid.

Saturday, April 18, 2009

HOT@UMT: TRANSFORMASI SUATU PENDEDAHAN

selamat bertemu sua...dah berhari-hari rasanya pena keybord tak disentuh jemari untuk membicara bahasa hati...

berita terbaru UMt ...bukan nak kata baru sangat lah tapi sekadar luahan rasa hasil pemerhatian dan pengamatan bekas pemimpin pelajar...berkenaan dengan status dan transfomasi kerusi tertinggi pihak pentadbiran UMt..
UMt punya naib censelor (NC) yang baharu..prof. dato' dr. sulaiman mat yassin telah pergi meninggalkan arena pemerintahan beliau yang tidak mendatangkan kesan itu..menagapa??
persoalan akan terjawab sebentar nanti..

pengganti NC adalah mantan TNC akademik dan pengantarabangsaan UMt prof dr. aziz deraman..beliau jika dilihat dari kaca mata seorang pelajar seperti aku ini, boleh kata not bad laa..
ada khabar angin, yang menjadi perkara tersiratnya di sini adalah beliau naik ke kerusi empuk NC di sebabkan oleh pengaruh mantan NC..

betul tidak betul, hanya Allah yang mengetahui, namun, turut mencuba nasib adalah TNC HEPA prof dr. abdul majid..sudah menjadi cita2 beliau sejak beberapa tahun kebelakangan ini, bagi mendapatkan kerusi NC UMt....tapi di sebabkan beliau tidak punya hubungan rapat dengan mantan NC maka beliau dipinggirkan...

ini semua cerita2 dari 'orang dalam' yang memerhati gerak-geri politik UMt..jika nak dibandingkan sepertimana politik di luar sana, tiada punya beza yang ketara, cuma kurang diberi publisiti terutamanya kepada golongan mahasiswa..sebenarnya mahasiswa perlu tahu akan perkara2 ini bukan hanya sekadar belajar semata2..kerana hal ini akan memberi kesan kepada mahasiswa secara langsung dan tidak langsung..

mantan NC UMt, kalau betul2 mahasiswa bagi perhatian...apakah mahasiswa pernah kenal dan sedar siapa itu NC UMt??..atau hanya pelajar2 tertentu sahaja yang dapat mengenali beliau?..setidak2nya pun dua kali dalam seumur hidup kita dapat menatap siapa NC UMt sepanjang pengajian kita di sini..

1. sewaktu mejadi pelajar baru(minggu jalinan mesra ada slot bersama NC)
2. sewaktu hari konvokesyen...

nampak atau tidak kita akan hal ini??sungguh menyedihkan bagi pencinta kepada kemesraan silaturrahim...

apa yang diharapkan dengan transfomasi NC UMt adalah dapat meningkatkan lagi kemesraan dikalangan warga UMt..
bukan suatu yang terlalu besar dan berat permintaan ini..
nampakkanlah bayangan diri NC itu di kalangan mahasiswa bukan hanya sekadar dapat dilihat pada muka kulit majalah FOKUS UMt semata2..

SATU NC, WARGA UMt DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN...
selamat bertugas....

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online