PERINGATAN SEMPENA MAULIDUR RASUL

Jika anda belum solat, silalah solat.

Jika anda solat tapi sekadar solat Jumaat atau tinggal-tinggalkan begitu, maka sila penuhkan lima waktu solat itu.

Jika anda solat, tetapi seringkali di akhir waktu, maka disegerakanlah.

Dan jika anda memang seorang yang taat dengan solat lima waktu, tetapi sekadar solat di rumah, maka lebih elok diperkemaskan solat dan sering berjemaah di masjid-masjid.

Monday, February 9, 2009

liku-liku hidup


kehidupan aku sebagai mahasiswa sekarang sangat relax. jadual kuliah tak rushing macam tahun-tahun sebelum ni. banyak masa free untuk cover smula apa yang telah tertinggal.

peluang ni aku guna sebaik-baiknya. selalu kelas aku akan bermula pada pukul 11 atau 12 tengah hari. paling awal pun pukul 10 pagi. kalau tahun-tahun lepas, boleh kata sibuk juga dengan kerja-kerja MPP tapi sekarang otak aku dah tak perlu fikir-fikir sangat dah. serah saja pada budak-budak baru, bagi depa merasa.

19 februari nati ada dinner untuk pelajar-pelajar tahun akhir kelab KKK. masa ni lah ramai nak bergaya dan meragam habis-habisan. aku belum terfikir pape pun lagi. rasa macam malas nak gi pon ada gak. tapi nanti kecik pula hati budak-budak 2nd year yang manage program ni. so, kena pi juga.

program seminggu bersama JKPP dah settle. berjaya dengan cemerlangnya. masalah yang dihadapi adalah kurang. dalam program tu aku join aktiviti treasure hunt pastu menang pulak. bangga gila. budak-budak rumak aku menang game futsal. dapat hadiah best gila.

1 Comment:

al-brangi Online said...

mahasiswa dgn politik tidak boleh dipisahkan.

andalah pelapis pimpinan negara

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online