PERINGATAN SEMPENA MAULIDUR RASUL

Jika anda belum solat, silalah solat.

Jika anda solat tapi sekadar solat Jumaat atau tinggal-tinggalkan begitu, maka sila penuhkan lima waktu solat itu.

Jika anda solat, tetapi seringkali di akhir waktu, maka disegerakanlah.

Dan jika anda memang seorang yang taat dengan solat lima waktu, tetapi sekadar solat di rumah, maka lebih elok diperkemaskan solat dan sering berjemaah di masjid-masjid.

Tuesday, February 3, 2009

Bola Sepak Malaya

Tidak tahu lah di mana silapnya tentang bola sepak Malaysia. Bukan sikit, tapi sangat punya banyak uwang telah di laburkan untuk pembangunan bola sepak negara kita. Namun segala-galanya masih belum berhasil.


Pepatah ada mengatakan berusaha adalah tangga kejayaan. Namun setakat rasanya dah pelbagai usaha telah diambil baik FAM, KBS, KP (Kementerian Pelajaran), mahu pun rakyat malaysia sendiri yang sayang akan pasukan bola sepak Malaysia.
Rasa-rasanya tangga tu dah patah kot. Sebab tu tak bejaya-bejaya sampai la ni.

Di sini aku pon dah tak tahu lagi nak bagi komen membina yang dapat membantu team bola sepak Malaysia sebab semua suggestion serta kritikkan yang membina telah bergelen-gelen di utarakan. Tetapi sengaja aku coretkan di sini supaya kita sebagai penyokong skuad bola malaysia jangan lah terus membenci dan meninggalkan 'mereka' bersendirian.

Walau apa pon yang terjadi pada team bola sepak kita, aku tetap akan sokong. Tapi aku tak mampu la nak gi stadium tengok bola. Sebabnya tak berbaloi. Boleh sakit hati oo.

Sebut pasai gi tengok bola kat stadium, kerajaan pimpinan PR Perak telah menurunkan harga tiket bola. Murah gila. Kalau dulu kena bayar 15 tapi sekarang 5 ringgit jer. Harap-harap penonton berubah hati gi lah menonton eh. Tapi dekat Perak je la takat ni. Kedah belom lagi.

1 Comment:

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

bola sepak atau sepak bola??

janji sepak bola..orang lain menang..macam PAS..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online