PERINGATAN SEMPENA MAULIDUR RASUL

Jika anda belum solat, silalah solat.

Jika anda solat tapi sekadar solat Jumaat atau tinggal-tinggalkan begitu, maka sila penuhkan lima waktu solat itu.

Jika anda solat, tetapi seringkali di akhir waktu, maka disegerakanlah.

Dan jika anda memang seorang yang taat dengan solat lima waktu, tetapi sekadar solat di rumah, maka lebih elok diperkemaskan solat dan sering berjemaah di masjid-masjid.

Friday, January 30, 2009

Peristiwa Minggu Jalinan Mesra UMT

Khas buat tatapan umum para fasilitator MJM UMT sesi 2008/2009. Keringat serta sumbangan mahasiswa yang bergelar fasi sangat-sangatlah dihargai dan dikenang. Mahasiswa Malaysia begitu berbangga dangan kesungguhan para fasi sekalian. Segala khudrat dan pandangan ikhlas fasi sekalian adalah laluan untuk mencorakkan siswa/siswi junior ke arah yang lebih kompetitif untuk pasaran. Nilai yang di bawa oleh fasi adalah antara yang terbaik untuk panduan dan pendedahan kepada siswa/siswi junior melayari kehidupan sebagai seorang yang bergelar MAHASISWA di menara gading yang masih lagi baru untuk menempa nama. Dan inagtlah segala kepayahan dan keletihan bersengkang mata hingga lewat malam, kesulitan menguruskan diri masing-masing, kepenatan mengangkat beg yang berat, kekecewaan apabila dimarah dan ditegur serta pelbagai lagi dugaan serta ringtangan yang ditempuh oleh fasi sekalian adalah suatu kenangan dan episod hidup yang tidak boleh dilalui kembali selepas daripada ini. Kuatkan semangat dan teruskan usaha untuk berjaya di masa hadapan.

2 Comments:

Anonymous said...

hmronok jadi fasi mjm 2008/2009 ... tapi x tau r dpt ker bagi sumbangan lagi utk mjm 09/10 nanti... yerla, takut kita ni x diperlukan... dorg kan dah ader org2 sendiri... janji2 utk tidak melupakan kwn2 seperjuangan waktu pilihanraya kampus ritu rasanya dah terbang dibawa angin monsun kot... hohohoho....

Anonymous said...

rindunya kat UMT
rasa mcm baru semlam di ,imggu orientasi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online