PERINGATAN SEMPENA MAULIDUR RASUL

Jika anda belum solat, silalah solat.

Jika anda solat tapi sekadar solat Jumaat atau tinggal-tinggalkan begitu, maka sila penuhkan lima waktu solat itu.

Jika anda solat, tetapi seringkali di akhir waktu, maka disegerakanlah.

Dan jika anda memang seorang yang taat dengan solat lima waktu, tetapi sekadar solat di rumah, maka lebih elok diperkemaskan solat dan sering berjemaah di masjid-masjid.

Friday, November 27, 2009

20/10/2010: kisah korban yang LUAR BIASA!!?...(part I)

semalaman aku terkenang kisah duka ...
bukan kisah rekaan tapi benar2 terjadi..

nak diketegorikan sebagai kisah paling meletup utuk bulan november...

perjalanan pulang ke kampung untuk meraikan hari raya aidil adha...menaiki bas megastar bersama teman seperjuangan..di awal perjalanan sudah menampakkan tanda2 yang akan berlakunya musibah..melihat kejadian kemalangan moto dua kali berturut2..kemudian betengkar dengan pemandu teksi yang biadap..menanti bas yang sangat lewat tiba...nak dinner di KFC yang tak kesampaian..

tapi dalam hati ini berdoa dan terus berdoa...apakah hikmah kejadian malam itu?...diimbas kembali kata2ku semasa membeli tiket bas, terngiang2 dalam fikirankan pada malam itu...adakah itu malam terakhirku??..itulah yang aku tidak pasti...namun perjalanan tetap aku teruskan...

sehingga aku berada di dalam bas, atas kerusi empuk yang selesa...perasaan mula gundah gulana..hati kecil mula berteriak tidak tenteram...namun aku pujuk hatiku untuk terus bertenang..setelah hampir 1 jam 30 minit dalam perjalanan, perasaan dan fikiranku mula terganggu... terjaga aku dari lena yang selesa...aku menahan diri dari gelabah yang tak menentu...

namun apakan daya...itulah ujian besar yang perlu dilalui dah didepani dengan ketabahan dan kesabaran...aku berlari ke arah pemandu bas..masyaallah!!!..banyak nya kereta beratur panjang di hadapan bas...Allahhuakbar!!! kenapa jadi begini....Ya Allah...ringankanlah ujian ini... tidak dapat menanggung kesakitan ini lagi...

bas bergerak keluar hari highway secara perlahan2..pemandu bas yang penuh dengan kesabaran berulang2 kali menuturkan kata2 penting kepadaku...aku pasrah!!...cukup lama penantian ini..terasa amat derita..hanya Allah yang mengetahui nya...

2 Comments:

Hidayati said...

ish... what happened???? suspen jek....

pakcik said...

bawak ubt len kali kay~~
take care>w<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online