PERINGATAN SEMPENA MAULIDUR RASUL

Jika anda belum solat, silalah solat.

Jika anda solat tapi sekadar solat Jumaat atau tinggal-tinggalkan begitu, maka sila penuhkan lima waktu solat itu.

Jika anda solat, tetapi seringkali di akhir waktu, maka disegerakanlah.

Dan jika anda memang seorang yang taat dengan solat lima waktu, tetapi sekadar solat di rumah, maka lebih elok diperkemaskan solat dan sering berjemaah di masjid-masjid.

Monday, November 30, 2009

20/10/2010: buat Si dia Yang Istimewa

saat bahagia telah berlalu...
kini telah tiba saat penentu...
aku bukan seperti yang engkau sangkakan itu...
aku jujur menyintaimu...
bukan cinta palsu...
tapi yang penuh dengan keyakinan dan keistimewaan...

malangnya, dikau tidak dapat membacanya...
dikau hanya mentafsir luaran yang buruk belaka...
maka itulah keputusanmu...

tidak mahu meneruskan, aku terima.
tidak mahu bersuara, aku mengiya.
tidak mahu segala2nya, aku berduka...

kau tahu erti hiduku,
kau baca riwayat kisahku,
kau kenal erti bahasaku,
kau fahami semuaya namun kau tak mahu mengerti kisah kita...

aku kesal diriku yang lemah,
dalam keputusan masih goyah,
tidak punya sifat yang tinggi,
penting diri tidak terperi,
ego melangit membelah hubungan yang indah...

kau benar, ku pon benar!
sama benar! namun kita berdua kurang sabar! kurang ilmu memimpin hidup...

cinta kena teruskan...
biar apa yang dihadapan...
aku sabar, kau juga sabar...
perjalanan ini tidak semudah yang kita impikan...

LINDA MAR SOBAH

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online