PERINGATAN SEMPENA MAULIDUR RASUL

Jika anda belum solat, silalah solat.

Jika anda solat tapi sekadar solat Jumaat atau tinggal-tinggalkan begitu, maka sila penuhkan lima waktu solat itu.

Jika anda solat, tetapi seringkali di akhir waktu, maka disegerakanlah.

Dan jika anda memang seorang yang taat dengan solat lima waktu, tetapi sekadar solat di rumah, maka lebih elok diperkemaskan solat dan sering berjemaah di masjid-masjid.

Saturday, October 3, 2009

1 MALAYSIA YANG ITU...



aku ke hentian puduraya...memang berbeza...ketara sekali tempat menunggu bas...standart A++ lah aku bagi...semasa menunggu tu sempat juga aku tengok benner besar2 di ruangan menunggu...

kemudian aku nampak bucu-bucu bintang pada huruf 1 tu...kenapa ada lima jer??...
dalam firasat aku,
----kedah
----perak
----penang
----selangor
----kelantan

5 negeri pembangkang...politik lagi...adoi..memang tak dapat nak lari lah...

kemudian bentuk bulan sabit tu dah seakan2 lambang parti keadilan rakyat(mata lebam)...
huh!! tak boleh jadi nih...najib nak tukar parti ker pasni??...=)

hahaha...sekadar rekaan dan lawak jenaka...

2 Comments:

al-brangi Online said...

Salam,

tajam pengamatan saudara

hafizasmadi said...

haha...sekadar bahan jenaka buat PieM NAJIB

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online