PERINGATAN SEMPENA MAULIDUR RASUL

Jika anda belum solat, silalah solat.

Jika anda solat tapi sekadar solat Jumaat atau tinggal-tinggalkan begitu, maka sila penuhkan lima waktu solat itu.

Jika anda solat, tetapi seringkali di akhir waktu, maka disegerakanlah.

Dan jika anda memang seorang yang taat dengan solat lima waktu, tetapi sekadar solat di rumah, maka lebih elok diperkemaskan solat dan sering berjemaah di masjid-masjid.

Wednesday, June 3, 2009

SEPETANG DI KUBUR....

petang tadi aku teman ibuku ke kubur untuk bersihkan kawasan kuburan(arwah ayah, wan, tuk)....
rumput pon agak panjang disekililing kawasan tersebut...kemudian aku pon start tugas aku..cangkul kawasan2 yang semak2...selesai sahaja kerja2 tersebut, aku pon perhatilah pada batu nesan yang tertanam pada ketiga2 kubur

arwah pertama meninggal pada tahun 1988 (tuk)
arwah kedua meninggal pada tahun 1998 (wan)
arwah ketiga meninggal pada tahun 2008 (ayah)

..aku pon terperasan lah..so aku pon bagitaulah pada ibuku...
setiap 10 tahun keluarga ayahku telah pergi mengadap Yang Maha Esa..
jadi bagaimana pulak dengan keturunan ayah ku selepas nih..??

fuh!!!..berwaspada lah dari sekarang...ajal kita tak tahu bila...

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online