PERINGATAN SEMPENA MAULIDUR RASUL

Jika anda belum solat, silalah solat.

Jika anda solat tapi sekadar solat Jumaat atau tinggal-tinggalkan begitu, maka sila penuhkan lima waktu solat itu.

Jika anda solat, tetapi seringkali di akhir waktu, maka disegerakanlah.

Dan jika anda memang seorang yang taat dengan solat lima waktu, tetapi sekadar solat di rumah, maka lebih elok diperkemaskan solat dan sering berjemaah di masjid-masjid.

Monday, March 8, 2010

bisik-bisik weekend : suka hati aku

dari pagi sehingga saat ini

satu yang difikirkan
perlu atau tidak?

ape kena den sorang nih?.
asyik meracau macam org gila
mesti bersebab!

raja lawak pon tak bagi kepuasan pada hati,
nonton pon kat kedai makan,
suasana hingar bingar dengan kuali dan belanga di dapur

politik macam biasa,
terumbang-ambing
antara percaya dan pergi mampus!!!
nak jadi menatang apa pon takpe,
janji tunai tanggungjawab hangpa...

nak cari kerja baru.
dah malas nak stay kat nestle.
bos aku asyik cuti,
aku tak pula dibagi cuti bila mohon..
alasan tak nak kpli jatuh!!

bil hp bulan-bulan makin naik..
apa kena tah!?..
jahannam kot hp nih..

sepah dan serabut rumah aku nih bila ada tetamu
apa jenis tetamu daa..
dah datang rumah org tak reti hormat,
nak halau kesian.
lama-lama makan dalam,
takut meletup jer nanti tahu lah akibatnya!

kedah kalah teruk maa.
padan muka.
geram betol aku tgk game semalam..
main tak standart langsung.
gaji mahal, main malas..
sebab tu tak maju!

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online