PERINGATAN SEMPENA MAULIDUR RASUL

Jika anda belum solat, silalah solat.

Jika anda solat tapi sekadar solat Jumaat atau tinggal-tinggalkan begitu, maka sila penuhkan lima waktu solat itu.

Jika anda solat, tetapi seringkali di akhir waktu, maka disegerakanlah.

Dan jika anda memang seorang yang taat dengan solat lima waktu, tetapi sekadar solat di rumah, maka lebih elok diperkemaskan solat dan sering berjemaah di masjid-masjid.

Friday, January 1, 2010

20/10/2010: hari pertama akan mencatatkan sejarah ....

hari ni aku pergi ke kerja...macam biasalah...patutnya cuti peristiwa tahun baru... tapi kehendak hati nak kerja juga...maka, aku kenalah pergi bekerja...


harian ku di ofice takde kerja lain dah...itu lah sejak 2 minggu yang lalu...maklumlah keja sebagai "cleaner"..hehe..kena terus bersemangat jika mahu membina sebuah masjid dalam masa tedekat...

berkenalan lah aku dengan seorang pekerja ni..dia kerja kontrak bawah NESTLE...asalnya daripada india...namun fasih berbahasa melayu...ada la dua tiga soalan aku tanya padanya, namun yang paling menyayat hati adalah selama mana dia bekerja, dia tak penh bercuti...aku pon hairan lah..aik!!! teruk betul majikan dia...dia mendakwa, kalau cuti gaji potong...dah la tarpaksa kerja dari jam 7 a.m sampai 9 p.m...

itu kisah dia...aku hanya terdetik di hati...dari mana pon dia datang, takat mana pon taraf pendidikan dia, tak perlulah di kerahkan tulang 4 keratnya sampai begitu teruk...dia pon insan bernama manusia...

kalaulah aku punya kuasa, aku pasti akan mengubahnya..!!!..

petang ni aku nak perg cari tiket bas nak pulang ke jitra...ada ujian JPJ yang perlu diselesaikan setelah menunggu berbulan2...akhirnya tiba...semoga aku berjaya....ameen.

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online