PERINGATAN SEMPENA MAULIDUR RASUL

Jika anda belum solat, silalah solat.

Jika anda solat tapi sekadar solat Jumaat atau tinggal-tinggalkan begitu, maka sila penuhkan lima waktu solat itu.

Jika anda solat, tetapi seringkali di akhir waktu, maka disegerakanlah.

Dan jika anda memang seorang yang taat dengan solat lima waktu, tetapi sekadar solat di rumah, maka lebih elok diperkemaskan solat dan sering berjemaah di masjid-masjid.

Wednesday, March 4, 2009

AYAH, IBU, ANAK DAN UMT

berkat doa ayah dan ibu

sebelum menjejak kaki ke menara gading
sudah tertanam dalam hatiku untuk tidak memilih
UNIVERSITI MALAYSIA TERENGGANU pada ketika itu
namanya KUSTEM

berkat doa ayah dan ibu

kini sudah hampir tiga tahun aku berada
UNIVERSITI MALAYSIA TERENGGANU
mendapat pula aku kursus yang paling aku anti semasa zaman sekolah
sains kimia

berkat doa ayah dan ibu

alhamdulillah dapat juga sedikit sebanyak aku menyumbang bakti walaupun kecil terhadap UNIVERSITI MALAYSIA TERENGGANU
menjadi perwakilan kepada seluruh pelajar menyatakan suara kepada pihak pentadbiran

berkat doa ayah dan ibu

di sini hampir segala-galanya telah aku pelajari
perkara-yang tidak aku terfikir pun dapat aku rasai
yang menjadi idaman hati tidak pula kesampaian
kerana telah tertulis sudah suratan takdir untukku

semunya berkat "doa ayah dan ibu"
terima kasih ayah dan ibu.

1 Comment:

Zolkharnain Abidin said...

Saudara,
Saya telah linkan blog saya dengan http://bongkarsauh.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online