PERINGATAN SEMPENA MAULIDUR RASUL

Jika anda belum solat, silalah solat.

Jika anda solat tapi sekadar solat Jumaat atau tinggal-tinggalkan begitu, maka sila penuhkan lima waktu solat itu.

Jika anda solat, tetapi seringkali di akhir waktu, maka disegerakanlah.

Dan jika anda memang seorang yang taat dengan solat lima waktu, tetapi sekadar solat di rumah, maka lebih elok diperkemaskan solat dan sering berjemaah di masjid-masjid.

Thursday, December 3, 2009

20/10/2010: kisahku seminggu di shah alam...banyak yang difikirkan..


betul lah kata seorang cikgu sejarahku ketika itu aku di bangku sekolah lagi...

"baik kamu semua belajar dan rehat sebetul2nya..sebabnya nanti bila kamu kerja kamu dah tak punya masa untuk rehat..pagi2 kamu kena bangun awal awal untuk pergi ke kerja..balik petang dekat2 nak malam...haa, senang jadi pelajar..ada manyak massa..." masih terngiang2 dalam kepala ku..
hari ini, tika ini, dan saat ini, aku merasakan diriku amat penat...mulalah aku terfikir...macam manalah agaknya mak dan ayah ku berkerja berpuluh tahun untuk menyara dan membesarkan ku??...hebatnya mereka..kuat dan berdedikasinya mereka..tak kisah la keja besaq ke kecik ker...apa yang pasti sekarang nih masing2 antara kita sudah punya masa depan sendiri yang lebih cerah dan baik untuk membantu keluarga kita..

aku baru sahaja melaporkan diri 3 hari di sebuah kilang bertaraf antarabangsa..NESTLE.. memang bes dan syok dok keja kat sana..banyak faedah2 yang diidam2kan..sememangnya aku sekarang punya kawan2 yang peringkat usia mereka puratanya 28 sehingga 33..ada yang dah bergelar bapa budak!!..huhu..

aku menumpang di rumah kengkawan GEMS dekat seksyen 24..pergi kerja pagi azril tolong hantarkan..pulang petang kalau cuaca baik maka kaki ini menjadi saksi lah untuk anak2ku nanti..ada lah bahan aku nak kongsi dengan anak2 aku nanti (tu pon kalau umo panjang...semoga panjang lahh..ameenn.) nak menunggu moto yang sebijik dari jitra tu masyaallah.. boleh berjanggut aku dibuatnya..NATION WIDE katakan..

hati ini terasa kosong seketika sebab ada ruangan yang tak terisi...ku tinggal di pantai yang tinggi bukitnya...bilahkah punya waktu untuk ku kembali ke sana??...aku rindu akan dia..

pejam celik pejam celik..dah dekat seminggu...suasanya nya amat berbeza dengan kota besar di KL..shah alam lebih tenang dan indah..sebab tu lah menang bandar terindah dekat malaysia nih...kelebihan shah alam nih satu jer..banyak sangat round about dia...hehe... kenkadang tu banyak lah cabang..sampai tesalah jalan...

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online