PERINGATAN SEMPENA MAULIDUR RASUL

Jika anda belum solat, silalah solat.

Jika anda solat tapi sekadar solat Jumaat atau tinggal-tinggalkan begitu, maka sila penuhkan lima waktu solat itu.

Jika anda solat, tetapi seringkali di akhir waktu, maka disegerakanlah.

Dan jika anda memang seorang yang taat dengan solat lima waktu, tetapi sekadar solat di rumah, maka lebih elok diperkemaskan solat dan sering berjemaah di masjid-masjid.

Wednesday, January 27, 2010

20/10/2010: sementara masih berkesempatan...


sementara ada ruang dan peluang ini,

aku terdetik untuk bercengkerama sepatah dua
buat tatapan kalian yang terbabit...

keluahan serta rintihan hati ini senantiasa menyelubungi setiap genap perlakuan diriku...
aku tahu semuanya angkara diriku yang belum cukup ilmu pengetahuan dan sifat kebaikkan untuk melayari kehidupan yang tidak bisa ku pilih ini...

mereka semua punya jiwa dan perasaan yang berkobar2 mengharapkan sesuatu yang lebih selamat dan terjamin...namun aku yang tidak mengerti akan semua itu kerana perkataan ini...

"MATANG"

sekarang aku pon masih belum matang mentafsir, menganalisa, membuat keputusan dan juga menyelesaikan masalah.

kerana itu aku masih di laman biru ini...masih melayari sebuah kehidupan yang penuh kejahilan dan fokus ku semata2 akan tentang diri ini sahaja....salah nya aku pada mereka...

bila sudah terjebak tentu akan punya pengalaman dan pengajaran...

kini aku mencuba sedaya upaya untuk memberi yang terbaik, berfikir untuk kesempurnaan bersama...
aku mahukan taraf jahil aku ini beranjak ke zero...aku mahu aplikasi segala yang dituntun oleh Dia...aku tidak mahu jauh ditinggalkan oleh rahmatNYa...

dan aku tahu hanya DIA yang bisa menetukan segala pilihan aku dan DIA lah berkuasa ke atas setiap apa pun yang aku punyai...kepada Nya aku berserah....

maafkan aku...
~~~jitra
~~~shah alam
~~~telok malek
~~~temerloh
~~~seremban
~~~johor


aku berani menulis untuk umum tahu aku bersalah...kini aku mohon secara terbuka kemaafan dan keampunan...

jodoh tidak kesampaian...
jalan hidup kita semua telah ditetapkan...

harapan semoga perkenalan, persahabatan, hubungan indah ditutupi dengan doa2 yang dapat membantu antara satu sama lain bahagia selepas kehidupan dunia kelak!!!...

assalamua'laikum w.b.t.


7 Comments:

blableboo said...

i'm alwayz pray for your happiness
good luck in everything~
>__<

Unknown said...

ape cer bro..... player tol lu skrg..... tahap buaya neh.... hahahah

Hidayati said...

xpyh ungktp dh la... yg dah jd ttp dah jd... xde ape yg berubah..

SierraOscarBravo said...

Ya ya... ni tahap buaya apa.. buaya darat ke buaya tembaga...ke buaya putih Sg. Parit Buntar..hiihihi... Maafkanlah dia bg yg berkenaan... =)
There's always space for u to change... I'm with u (*o*)

~eFFa sLumBeR~ said...

btw...
name org salah la...
xpe la, mgkin sbb dh lame sgt kot smpai name pon dh xingt..
anyway, semoga berbahagia bersama yg tersayang...
n doakn org pon dpt kebahagiaan ye...

~eFFa sLumBeR~ said...

nnt klu org punye majlis jd bln 11 ni, jemput dtg ye..
jgn lupe ajak si dia sekali tau...
hihihi...
n klu org sane wt mjlis, jmput la org cni jgak ye..
hihihi...
lgpon lame dh xjmpe mak ngn miza...

Anonymous said...

Pehhh banyaknya senarai awik yang ko ada.. Anyway tahniah la atas majelis pertungang ko ari tu. Tuhan maha adil. Ko meningalkan bekas akhirnya dapat juga bekas orang. bekas orang yang ko bayar harap berbaloi bro.. kikiki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online