PERINGATAN SEMPENA MAULIDUR RASUL

Jika anda belum solat, silalah solat.

Jika anda solat tapi sekadar solat Jumaat atau tinggal-tinggalkan begitu, maka sila penuhkan lima waktu solat itu.

Jika anda solat, tetapi seringkali di akhir waktu, maka disegerakanlah.

Dan jika anda memang seorang yang taat dengan solat lima waktu, tetapi sekadar solat di rumah, maka lebih elok diperkemaskan solat dan sering berjemaah di masjid-masjid.

Monday, January 18, 2010

20/10/2010 : rancangan yang terancang...

APAKAH YANG AKU INGINKAN UNTUK ANAK-ANAK, ISTERI & DIRIKU?

Apa yang aku inginkan untuk anak-anak, isteri & diriku?

Sudah tentu segalanya yang terbaik bukan hanya di dunia malah di akhirat jua.

Tempat tinggal yang terbaik

Kenderaan yang terbaik

Makanan dan minuman yang terbaik

Pakaian yang terbaik

Kesihatan yang terbaik

Pendidikan yang terbaik

Masa depan yang terbaik

Akhirat yang terbaik

Segalanya yang terbaik

Jadi, aku rajin bekerja mencari rezeki untuk menyediakan yang terbaik

TAPI,

apa yang akan terjadi bila suatu hari nanti aku tidak boleh bekerja lagi?

Mungkin aku kemalangan

Mungkin aku cacat

Mungkin aku lumpuh

Mungkin aku hilang upaya

Yang PASTI aku tetap akan MATI

Yang PASTI dimasa itu tak mampu lagi..

menyediakan yang terbaik untuk anak-anak, isteri dan diriku juga

SEBAB aku tak punya harta berjuta-juta

Semua milikku "HAK MILIK DITUNTUT OLEH" Bank @ Finance

Hutang Kad Kreditku ribuan RM

PTPTN ku pun belum selesai juga

Barangan rumahku pun COURTS MAMMOTH yang punya

Wang simpananku pun sekangkang kera

Adakah ini sebenarnya yang aku inginkan untuk anak-anak, isteri dan diriku?

KESUSAHAN SETELAH AKU TIADA

Dan di kubur sana gelap gelita, aku sepi menunggu pahala dari dunia

Bertindaklah segera, kematian tidak mengenal usia

mungkin esok mungkin lusa


*******

"Manusia tidak pernah merancang untuk gagal

tetapi,

sering gagal dalam membuat perancangan" *******


6 Comments:

SierraOscarBravo said...

=D hihihi...

hafizasmadi said...

kenapa ketawa?/...serius nih

SierraOscarBravo said...

Ketawa ada makna tau...bukan setakat ketawa suka2...

hafizasmadi said...

ooo...makna apa tuh??...share laa..hehe

SierraOscarBravo said...

Hurmm...biarlah rahsia =)

hafizasmadi said...

oooo..nak jadi siti nurhaliza ehh?/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online