PERINGATAN SEMPENA MAULIDUR RASUL

Jika anda belum solat, silalah solat.

Jika anda solat tapi sekadar solat Jumaat atau tinggal-tinggalkan begitu, maka sila penuhkan lima waktu solat itu.

Jika anda solat, tetapi seringkali di akhir waktu, maka disegerakanlah.

Dan jika anda memang seorang yang taat dengan solat lima waktu, tetapi sekadar solat di rumah, maka lebih elok diperkemaskan solat dan sering berjemaah di masjid-masjid.

Thursday, April 7, 2011

kerana Kundang Jaya punya cerita


lama ku tinggalkan laman ini. tak dapat nak fokus sangat.

dalam beberapa hari ni,
penat yang menimpa begitu ketara sekali.
mana taknya, terpaksa bersusah payah ke kundang jaya, KL dan shah alam..
nasib baiklah aku punya kekuatan.
tapi kesian kat org rumah aku nih..
dah lah berisi,
ulang ke sana sini, tabahnya, kuatnya..
macam itu lah pengorbanan insan2 yang bergelar "mak ayah" selama ini

sanggup kah kita sebagai anak mendurhakai?..'bisik hati ku'
nehi-nehi kabi nehi!!

hari ni org rumah ada checkup..
syukur dah masuk minggu ke 30..dah tak lama lagi dah..
Doc. siap pesan soh get ready!!..huhu
cam excitednyaa

cam mana lah rupanya baby comel kurnia Allah itu nanti...

kenkadang org ada bertanya "kau dah kawin ker?..tak sangka ya"
oo..rumah dah beli ker belum? so, ni dah nak timang orang baru..cam mana nih?..

suka aku menjawab, aku pon rancang jugak, tapi Allah nya perancangan cam gitu..maka, apa kudrat aku nak menafikannya..

then, dibalas pulak, kita tak boleh nak menyalahkan tuhan...
eh, aku ada salahkan tuhan ker?..
bukan kah Allah dan tetapkan rezki anak2 yang dilahirkan ke dunia ini..
so, ape pasal lah nak risau sesangat2..

tak cukup hidup kat bandaq, aku pindah dok kg.
aku pon bukan kesah sangat kalau tak keja dalam office nih..
lagi pon mak bapak aku tak penah keja hebat tara mana pon aku leh ja belajaq sampai masuk U.
siap dan kawin nak ada anak lagi..
nak makan pon cukup ja,
pakai pon cukup ja..

so, Uwang bukan penentu hidup kita..

hidup manusia sekarang ini dah jauh terpesong..
duit tu selalu menjadi keutamaan..
benarkah?..
banyak nya org rosak ada lah disebabkan duit!!

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online