PERINGATAN SEMPENA MAULIDUR RASUL

Jika anda belum solat, silalah solat.

Jika anda solat tapi sekadar solat Jumaat atau tinggal-tinggalkan begitu, maka sila penuhkan lima waktu solat itu.

Jika anda solat, tetapi seringkali di akhir waktu, maka disegerakanlah.

Dan jika anda memang seorang yang taat dengan solat lima waktu, tetapi sekadar solat di rumah, maka lebih elok diperkemaskan solat dan sering berjemaah di masjid-masjid.

Tuesday, April 13, 2010

Apa Ada Hari Ini : fight with felda CEO rubber..

hari ini tanggal 13,

ada sesi interview dekat balai felda jalan gurney..
saringan peringkat kedua setelah berjaya "menggegar" pada peringkat pertama..

kali ini untuk jawatan operation exe.
sedap bunyinya..
belum tahu masa depannya..

kisah dalam bilik temuduga...
tetiba masuk salam diberi.
terus-menerus soalan ditanya tanpa diberi ruang untuk memperkenalkan diri..

serius2 soalan yang ditanya...
dengan jasad 4 org yang berlagak macam hebat...
sekali penemuduga tempelak aku sebab aku jawab tak berapa kena,
aku libas semula jawapan dia..
dah macam cerita apperintis donal trump!

sampai lah ketitisan saliva terakhir...
keadaan memang panas kerana asyik dok berdebat,...
mana taknya...
apa yang aku jawab apabila ditanya,
semua macam salah...
teruk punya otak...

tapi inilah sesi interview paling masyuk sekali..
calon2 yang tersenarai dalam final seramai 7 org...

berserah jer aku...
kalau dapat rezki di situ terpaksalah aku melangkah kaki meninggalkan seksyen24
dengan beratnya...
menuju ke suatu destinasi yang terpencil...
di kilang2 felda seluruh m'sia...

entah boleh update ke tak lagi blog nih...
semoga Allah memberi yang terbaik untuk ku...


2 Comments:

SierraOscarBravo said...

Sekiranya Felda tu pilihan yang baik utkmu... aku doakan kejayaanmu...kih3.Boleh la kita bukak ladang lembu dan kambing nanti..hihihi (^o^)

hafizasmadi said...

insyaallah...smoga yang terbaik sahaja dihamparkan untuk kita semua...ameenn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online